Wójt Gminy Lelis - mgr inż. Stefan Prusik

Sekretariat:
ul. Szkolna 39,
07-402 Lelis
tel.: (+48 29) 746-90-11
email: sekretariat@lelis.pl

 


Przyjęcia interesantów

Wójt Gminy Lelis przyjmuje interesantów w każdy wtorek od 9:00 do 17:00.

Kompetencje WÓJTA

  1. Wójt jest kierownikiem urzędu.
  2. Wójt wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
  3. Wójt kieruje bieżącymi sprawami Gminy oraz reprezentuje ją na zewnątrz.
  4. Wójt opracowuje plan operacyjny ochrony przed powodzią oraz ogłasza i odwołuje  pogotowie i alarm przeciwpowodziowy.
  5. Wójt wykonuje uchwały Rady Gminy i zadania Gminy określone przepisami prawa.
  6. Wójt wykonuje zadania związane z funkcjonowaniem oświaty.
  7. Wójt jako kierownik urzędu:
    1) prowadzi politykę kadrową oraz zapewnia podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników,
    2) określa formy i metody pracy w urzędzie oraz zatwierdza zakresy czynności pracowników urzędu,
    3) wydaje akty wewnętrzne w formie zarządzeń i pism okólnych,
    4) wydaje polecenia służbowe oraz podejmuje inne czynności prawne określone   kodeksem pracy.
  8. Odpowiada za prawidłową  gospodarkę finansowa Gminy, zapewnia funkcjonowanie adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej.
  9. Przyjmuje oświadczenia ustne ostatniej woli spadkodawcy.
  10. Wydaje decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji  publicznej.
  11. Wójt może upoważnić swojego zastępcę, sekretarza, skarbnika lub innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych z zakresu administracji  publicznej.
  12. Wójt może powierzyć prowadzenie określonych spraw Gminy w swoim imieniu sekretarzowi.
  13. Kieruje wykonywaniem zadań obronnych.
  14. Podczas nieobecności wójta pracą urzędu kieruje sekretarz.
  15. Bezpośrednio wójtowi podlega pełnomocnik ds. informacji niejawnych.
  16. W ramach podziału pracy w urzędzie  wójt nadzoruje bezpośrednio  pracę:
1) sekretarza,
2) skarbnika,
3) kierownika USC,
4) samodzielnego stanowiska ds. zarządzania kryzysowego, obronnych i kultury
5) samodzielnego stanowiska ds. budownictwa i gospodarki gruntami,
6) samodzielnego stanowiska ds. inwestycji i nadzoru budowlanego,
7) samodzielnego stanowiska ds. drogownictwa,
8) informatyka.