Informacja dla niesłyszących
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się ( Dz. U Nr 209, poz. 1243) obowiązującymi od 1 kwietnia 2012 r. usługa tłumaczenia migowego przy załatwianiu spraw urzędowych jest bezpłatna. Mogą z niej skorzystać osoby uprawnione, tj. osoby niepełnosprawne w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721 i nr 171, poz. 1016 ze zm.). Wystarczy zgłosić chęć skorzystania z usługi tłumacza trzy dni przed planowaną wizytą.
Co zrobić, aby skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego ?
- Należy wcześniej zgłosić wyznaczonemu pracownikowi Urzędu Gminy w Lelisie zamiar skorzystania z tłumacza.
- Zgłoszenia należy dokonać z co najmniej na 3 dni przed wizytą w urzędzie.
- Należy wskazać metodę komunikowania się.
Jak dokonać zgłoszenia ?
- Wypełnić poniższy formularz i przesłać go mailem na adres: sekretarz@lelis.pl lub faksem na nr: 29-649-90-00
- Telefonicznie - za pośrednictwem osoby trzeciej, sprawnej komunikacyjnie, pod nr telefonu: 29-746-90-12.
Zachęcamy również do załatwiania spraw drogą elektroniczną poprzez platformę ePUAP.